Total Pageviews

Tuesday, November 21, 2017

Travelog Turki Mesir


Alhamdullillah....dah hampir siap kesemuanya,hampir dua bulan Makngah mengumpul maklumat membuat persiapan...kami nak ke Turki lagi,tapi kali nii jalan sendiri anak beranak.... InshaAllah,pengalaman duduk sebulan disana pada tahun 2015 boleh membantu...lagi pun anak Makngah yang pernah sempat belajar setahun kat sana pun ikut serta...kali ini kami ingin ke tempat2 luar Istanbul. 


Tujuan asal kami nak ziarah Kaklong yang menuntut di Mesir,bila kami search air tickets yang direct flight ke sana agak mahal...jadinya Makngah dan Pakngah ambil keputusan cuba yang enjet2 [korang fahamkan enjet2].  Ehh! dari transit kejap jer kann,apakata kita singgah sehari dua kat sana,ermm Pakngahnya setuju plk... lagipun Makngah terigin sangat nak tunjuk jalan2 kat sana kat Pakngahnya.  Kakngah Soofea lagilah suka bila tahu kata nak singgah Turki.


Kami ambil laluan Kl-Doha,Doha-Istanbul,Istanbul-Greece.Greece-Egypt InshaAllah.  Anak2 pun dah besar2 belaka,moga2 ada kekuatan.  Semoga pemusafiran nii dirahmati Allah.  Fi amanillah.



Harap2 kad Istanbulkart nii masih boleh digunakan lagi,masih valid...

No comments:

Post a Comment