Total Pageviews

Wednesday, February 9, 2011

Ter- accident lah plk!!

As-salam.....apa lah nasib pagi nih ek!....itulah takdir nama nyer....qada n qadar tuhan. Memang akak admit yang bersalah adalah akak ermm....😂😢

Pagi nih memang kalut sket....huby nak outstation ke JB,awal pagi dah kena keluar rumah....pagi tadi ada kekalutan sikit,huby terlupa kat mana dia taruk beg duit (yang penting dalamnya ada lesen memandu...haaa kena carik gak)....awal pagi dah terkisai2 mencari serata tempat.....nasib baik jumpa,dalam seluar panjang yang dipakainya semalam...huiss! (semoga suamiku selamat sampai ke destinasi n kembali lagi dengan keadaan yang lebih baik..aminnn).

Okay,kembali kepada citer asal....selepas menghantar anak2 ke sekolah (jauh gak lerr....ke arah utara) akak terpaksa berpatah balik ke arah selatan menuju ke tempat kerja......haaa sesampai jer kat Senawang, (hei!..dah dokek bonar ngan ngumah kitarang..) betul2 kat traffic light....entah camner tah....,tangan ni terpulas stering terlebih sket ke kiri...........dushhh,gedebang bonggg!!! tiba2 jer....dengar bunyi kuat kat luar!!!! masyAllah!!!.....saya ter- accident lah plk....pestime langgar orang nih...selalunya orang langgar kita...tak pun kita tengok org belanggar!!!...huisss menggelabah sungguh....akak secepat kilat tekan break n tarik handbreak!!!...terus jer kuar,nak bantu mangsa.....sampai terlupa nak off injin kereta!......dalam kekalutan membantu serta memohon maaf(dengar plk suara isteri mangsa yang nyaring marah2...huu takut beb!).
 
Ada juga insan berhati mulia mengingati saya....puan! saya rasa elok puan gi ke kereta tengok apa yang patut!.....dalam berlari kearah kereta semula,aiiittt ada juga insan berhati tutttt yang cuba mengambil kesempatan....dah buka pintu kereta pun,dah ter'jogoh pun kepala dia ke dalam kereta akak,tangan dia dah cuba meraba bag lappy n my handbag...ooopocot!! dia terkejut...eeh dia pulak yang terlebih terkejut,bukan ke akak yang sepatutnya terkejut....maaf cik!..,cik tak apar2 ke?..ee eh berlakunlah plk...ada juga insan yang cuba menangguk di air yang keruh...ish ish ish....takpe ler, akak ampunkannya awak dan redhakan aje kejadian itu...

Mangsa accident?....nasib baik takde apa2 yang serius,kedua mereka suami isteri...mengalami abrasion wounds je,calar2 kat kaki..motosikal yang baru drang beli dalam sebulan tu pun takde apa2...walaubagaimanapun akak ambil keputusan untuk membawa mereka ke klinik berdekatan untuk mendapatkan rawatan...ermm Alhamdulillah semua nya okay2 jer....Mereka tak mau buat report polis....cuma minta gantirugi!! (seluar dan baju yang dipakai...baru beli maa,motorsikal yang bercalar ..di handle n dirim depan...serta kos rawatan).....okaylah tu,asal drang tak apa2 kira okaylah tu....Keretaku?...ermm,nak nangisss rasa.....yang pasti,kos repair nya nanti lebih banyak ooo dari gantirugi tuu...takpelah,redha jer,dah kita yang bersalah!!...bukan senang nak tambah iman kan?...perlu bersabar dan bersyukur serta melihat segala kejadian ini adalah dari NYA jua...Sujud syukur pada Nya atas segala CINTA.






2 comments: